info@kinderlaptops.nl / 015 8875 550

Veel gestelde vragen

Wie kunnen er laptops aanvragen?
Laptops kunnen aangevraagd worden door een school, onderwijsinstelling, stichting, vereniging of ander soort initiatief dat werkt met jongeren. Als u een laptop wilt aanvragen, kunt u dat kenbaar maken via het inschrijfformulier.

Voor wie zijn de laptops bedoeld?
De laptops zijn bedoeld voor jongeren in kwetsbare situaties die geen beschikking hebben over een (eigen) laptop of in de gelegenheid zijn digitale vaardigheden te ontwikkelen. 

Wanneer is er sprake van een kwetsbare situatie?
Kwetsbare jongeren zijn jongeren die vanwege hun persoonlijke, sociale, of omgevingsfactoren extra ondersteuning nodig hebben om zich op een gezonde en stabiele manier te ontwikkelen.

Welke laptops leveren jullie?
Wij zijn uiteraard afhankelijk van de bedrijfslaptops die wij aangeleverd krijgen. Iedere organisatie werkt met andere merken en type laptops. Je kunt daarom geen voorkeur aangeven. Wij garanderen een werkende laptop, ongeacht merk en specificaties.

Hoe lang duurt het voordat er een laptop beschikbaar is?
Bij voldoende voorraad is de levertijd uiterlijk 2 werkdagen. Helaas is er soms sprake van een wachttijd. Wij doen onze uiterste best om zoveel mogelijk laptops te ontvangen. We zijn daarbij uiteraard wel afhankelijk van organisaties en de beschikbaarheid van laptops. 

Zit er Microsoft Office op de laptop?
Nee. Maar je kunt via je eigen school een (gratis) licentie krijgen. Ook kun je via www.office.com gratis gebruikmaken van de webversie van Office. Wel hebben de laptops direct internet toegang, dus online schoolwerk kan direct gevolgd en gemaakt worden!

Zit er garantie op de laptop?
Als er binnen de eerste 4 weken gebreken optreden, verlenen wij service en/of bieden wij een ruilgarantie. Verder zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

Waarom zijn de laptops niet gratis?
Omdat wij -naast onze eigen vrijwillige inzet- ook kosten moeten maken om de laptop goed af te leveren. Eerst moeten de laptops bij ons komen (transport en opslag), vervolgens voeren wij een controle uit en zorgen wij er voor dat de laptop gebruiksklaar is. Eventuele ontbrekende accessoires worden aangevuld en daarna bezorgen of verzenden we de laptop in een veilige verpakking naar de eindgebruiker. En mocht er onverhoopt iets mis zijn met de laptop, dan zorgen we er ook voor dat we een service team klaar hebben staan. Wij verdienen er niets op, de bijdrage aan de laptop is dus een stukje dekking van onze kosten.

Wanneer moet ik betalen?
Zodra er een laptop voor u beschikbaar is, krijgt u daar bericht over. In de email treft u ook een betaallink of factuur. 

Is verzending gratis?
Ja, we hebben de verzendkosten meegenomen in de totaalprijs. 
Share by: